Stories from within the orchestra

Bravo voor regisseur Jorinde Keesmaat, die orkest Phion met een knipoog uit de routine haalde ★★★★☆
Phion zet vrouwelijke componisten in de spotlights onder leiding van queer dirigent Manoj Kamps
Muziektheater achter de schermen is spannend, maar blijkt akoestisch risicovol

Living Room

Keesmaat regisseert Omroepkoor in woonkamer

Louis Andriessen - Anais Nin + Odysseus' Women in New York

'What matters in contemporary opera, finally, is the quality and power of the individual works. The Andriessen production may have stretched the definition of opera. But it was gripping music theater.'
'It unified the whole into an evocative meditation on femininity in its strongest sense. By the end of the evening the entire cast was fully nude. In the close intimate environment of National Sawdust, this very nudity itself took on a powerful directorial impact. This was a very fulfilling production of wonderful dramatic opera and a sensational beginning to the Center for Contemporary Opera’s season.
'The directing which was honest felt like the right way to deal with this explicit, even repellent subject'

Mozart – La Clemenza di Tito:

Un grand merci pour un spectacle d’une grande profondeur. A big thank you for a performance of great depth.
A. Klein
MTP-Info. Le Journal du Grand Montpellier, 9.04.2015
La présentation de Montpellier repose sur plusieurs points positifs, une représentation scénique subtile, une distribution sans point faibles et une très belle direction d’orchestre. (…) Ce chef-d’oeuvre tient toutes ses promesses grâce à la conjonction de factures sonores et visuels rarement donnés avec autant d’évidence. The Montpellier production rests on many positive aspects: a subtle theatrical performance, a cast without weaknesses, and a very beautiful orchestra direction. (…) This masterpiece keeps all its promises thanks to the conjunction of sounds and visuals, rarely presented so naturally.
Alain Breton
L’Hérault du jour, 6.04.2015
On ne peut que saluer pourtant le gros travail de Jorinde Keesmaat et la débauche d’idées et de moyens qui préside à la mise en scène. We can but congratulate Jorinde Keesmaat’s hard work and the abundance of ideas and means presiding over the staging.
Michèl Fizaine
Midi Libre, 6.04.2015

Tracks:

'Liza Ferschtman brengt een prettig onconventionele ode aan de dans in Tracks' - Cleeft 5 februari 2013
'Onvergetelijke avonden waarbij klassieke muziek, jazz en multimedia naadloos in elkaar overvloeiden' - Na de Lunch 13 november 2013
'Tracks, muzikaal, jong en lekker' - Opera Magazine oktober 2011
Klassieke muziek voor dertigers

Dobre Tanie:

Slaande Ovatie

Een zowel groots gespeeld als unverfroren gekickbokst pianoconcert

Princepiration met Ties Mellema

Zelfs klassiek bewerkt is de funk niet uit Prince te blazen
Spannend in welke context dan ook

Duizend Stemmen in Carre

Meezingen met 1000 stemmen
Gezongen ode aan Amsterdam door 1000 zangers

NNO in the club

NNO in the club stijgt boven eerste editie uit

Festival Kunstlicht

Festival zet vuurtoren in vuur en vlam
Scheveningse vuurtoren als baken van de kunsten
Festival Kunstlicht in de Scheveningse vuurtoren
Kunstzinnig festival betovert de vuurtoren

Carrefour:

'Carrefour, een persoonlijke zoektocht'

Algemeen

Dan maar niet lief
Uit de Comfortzone!
Last week Jorinde was a daily guest at Radio 4 in 'De anekdote van...', which is a one-minute personal story about a piece, followed by the music. Last Friday they played a part of Anais Nin by Augusta Caso Gerard Bouwhuis, Heleen Hulst with the Nieuw Amsterdams Peil. Do you want listen to it again? - De anekdote van Jorinde Keesmaat - Radio 4
'Ik hou van van echtheid, van lelijkheid' - Elle, juni 2008